Ömür kadar kısa...

ÖMÜR KADAR KISA (*)

Şiir kitaplarıyla dostluk etmenin zevkini yaşıyorum yine. Bu günlerde, yalnızlığıma refakat eden kitaplarla avutuyorum ‘dünya’ gurbetliğimi… Bir dizeden, bir sözcükten başımı kaldırdığımdaysa Anadolu’da, bir köyün o seyrine doyulmayan ilkyaz görüntüleriyle karşılaşıyorum. Görünü (manzara) şiiriyle, beyaz bir sayfayı onurlandıran dizelerin varlığından başka ne ki?

Kısa kısa yazılıp, anlatı tarzında şiirleri okumak… Detaylara takılınca bir hayli düşündürüyor mısralar…

“… Masum muyuz / Unutulmuş mayın üstünde / Açan papatya…” (sy.39)-(**).

Hüseyin Çomak’ (***), ‘Haiku’( ****) tadında şiirler yazdığı ve liriksem bir akış sağladığı kitabı ‘Ömür Kadar Kısaile beni buluşturdu… Her şiir değil belki ama bazı şiirler bilinmeyen okura mektup diye algılandığında daha bir berraklaşıyor sanki. Biraz da okumaya yoğunlaşma, okumaya ayrılan zaman etkileyebilir, metnin ‘pozitif’ (İyi, güzel, sıcak) dalga yansıtma kapasitesini. Şiirin çekim gücü, kendini yeniden okutma çağrısı oradan kaynaklanır!

“… Badem ağacım / Çiçek açmış / Gelmesen de olur…” (sy.40)-(**).

Ömür Kadar Kısa’ (*) yı okurken birkaç şaşkınlık anı yaşadım. İlki, 42 yaşındaki şairin (1979, Denizli-Çal doğumlu) böylesine bir sanatı şiirlerine yansıtması… Sonra; imgelemi modern anlatı gereci haline getirmesi…

“… Köyüme yakın / Büyükçe bir mezarlık / Hepsi de suskun…” (sy.96)-(**).

Şiir olgunlaşmış söz ise, “Tasavvurun sınırı çöküş” dendiğinde başka sözcük kalmaz herhalde kaygı için. Yoksa şehrin çöküşü mü metropolleşme? Duygusal çoraklık? Kesintisiz yoksullaşma!

Hüseyin Çomak’ (***), şiirin ateş yoluna çıplak ayakla basmış bir kez. Hem de tabanı güçlü adımlarla basmış, sözü ‘dert’ edinmekle… “Akik” değerde imgeler arayacağını biliyor muydu? Bilinçsiz bu patikaya girmiş olacağını sanmam. Zira hayatın içinde hüzünden, gamdan başka ne üretilebilir ki “dilin hası”? Bunu düşünce kıvamına erişmiş algı yeteneği ile başarır. Arayışını iddialı biçimde sürdürmese, yeni – farklı akortla yanaşamaz şiir mabedine… Hiçbir şair o minval dışında kuramaz söylemini. Çünkü şiir bilinen ve daha önce bir şekilde söylenmiş kavramlar, ayrıntılar üzerine çatılmalıdır. Omurgasının zayıf düşmemesi için…

(*) ; Kitabın özgün ismi

(**) ; Şiirlerden…

(***) ; Kitabın şairi

(****) ; ‘Haikubugün tüm dünyada meşhur olan geleneksel bir Japon şiir türüdür. Dünyanın en kısa şiir türü sayılır. En önemli Haiku şairleri arasında Matsuo Bashō, Yosa Buson, Kobayashi Issa ve Masaoka Shiki gösterilebilir. Bashō öğrencileriyle Haiku şiirini yenilemiş ve ona ciddi bir edebiyat saygınlığı kazandırmıştır. 

www. haberhurriyeti.com / Mustafa Gökçek

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mustafa Gökçek - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haber Hürriyeti Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haber Hürriyeti hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haber Hürriyeti editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haber Hürriyeti değil haberi geçen ajanstır.



İZMİR MARKALARI

Şehir Markaları arasındaki yerinizi alın, fırsatı kaçırmayın

+90 (232) 246 82 46
Reklam bilgi

Anket 2019’un en başarılı belediye başkanı sizce hangisiydi?