Rusya'nın gülen yüzü

Şiir olarak gerçekleşmiş bir metnin bitmez anlam dağarcığını, yorum olanaklarını, bu metnin semantik örgenselini ve özerkliği nedeniyle, istediğimiz kadar zorlayabiliriz. “Olga Levadnaya”nın şiirinin gerçekleştirdiği hakikat değerlerinin doğruluğunu saptamak için başka bir yere başvurmak, başka metinlerle ilintiler kurmak gerekmiyor. Şiir, doğrulanmasını kendi içinde taşıyor. Biz bu hakikat, değerlerini salt “o” metne borçluyuz. Ve aşağıya çıkardığım “Rusya’nın Gülen Yüzü” ‘Levadnaya’nın röportajı…

Olga Levadnaya: "Dünyadaki her şey sonunda bir kitap olmak için var" 27 Ağustos 2021 Herhangi bir şairin (ve özellikle ustanın) şiirlerinde, karakterin gizli "zevkini", "omuzlarınızın ardındaki sevginin" nadiren bulunduğu sonsuz yol ayrımlarını, el üstünde tutma ve "anneyi putlaştırma arzusunu" her zaman görebilirsiniz.

-insan sesli konuşmasının incisi. " Şiirleri varlığımızı kutsallaştırır, kalbi daha hızlı atmaya zorlar, yaratıcı eziyetler sıradan okuyucu için her zaman net değildir, duygular yedi mühürün ardındaki bir sırdır. Bugün sponsorlar ve devlet desteği olmadan yayınlamak son derece zordur, umutların gerçekleşmesi zordur ve bu nedenle çok azı “mutlu bir halde” yazmayı başarır. Ne yazık ki, finans eksikliği kırılgan söz yazarlarına iyimserlik katmaz, çünkü büyük Honore de Balzac'ın yazdığı gibi bir kitap ancak ruhu geleceğe yönelikse yaşayabilir. Yazmak, hayatın kendisi gibi, bir şeyi kavramaya yönelik bir yolculuktur. Bu metafizik bir maceradır: Evrenin sınırlı olmayan bütünsel bir görünümünü kazanmanıza izin veren, gerçeği dolaylı olarak kavramanın bir yolu. Yazar, varlığın üst katmanı ile alt katmanı arasında yer alır ve yola adım atar. Edebiyat dünyası her zaman erkekler tarafından ele geçirildi, ancak daha az önemli şairimiz yok - şairlerden daha az kadın - erkekler. Zamanın gerçek şiir üzerinde hiçbir gücü yoktur.

Ünlü Kazan şairi Olga Levadnaya, uzun zamandır ve çok tutkulu bir şekilde şiir yazıyor, dünya görüşünü kafiyeli yakalıyor, kendisi ile baş başa kalarak geniş bir okuyucu kitlesine hitap ediyor. Her zaman güzel sözlerin uçurumuna cesurca yürür ve tamamen yeni ve harika bir dünya açılır, "tanrıların harika armağanı" ve dünyadaki her şey sonunda bir kitap olmak için vardır.

Olga Levadnaya'nın uzun yıllar boyunca şarkı sözlerinin yüksek duygusal yoğunluğu, ona Tataristan Cumhuriyeti Onurlu Kültür İşçisi, GRDerzhavin'in adını taşıyan Cumhuriyet Ödülü sahibi, S. Süleymanova'nın adını taşıyan RT Edebiyat Ödülü sahibi, yüksek unvanlarını getirdi. Tataristan Yazarlar Birliği, Rusya Yazarlar ve Yayıncılar Birliği Derneği, Yazarlar Birliği, Kazan Şiir Tiyatrosu "Diyalog" ve Tüm Rusya Müzik ve Şiir Festivali "El Sıkışma"nın ilham kaynağı ve yaratıcısı üyesidir."

Son yıllarda, bir söz yazarı olan Olga Georgievna, şiirsel mozaik parçalarından dünyanın kendine özgü bir resmini yarattı, Rus edebi sürecini ilgilendiriyor ve Rus bölgelerinde yüksek şiir seviyesini yükseltiyor. Şiiri sahte değil, birçok Rus avangard sanatçı gibi “köprüleri yakmaz”, ironi, grotesk ve acımasız alaycılık maskesinin arkasına saklanmaz. Sovyet döneminde, dergi ve gazete editörleri her zaman şöyle dedi: "Bir şair, her şeyden önce bir biyografidir!" İnsan hayatı - her zaman, aslında, her ölümlü ve keder için her umudun ve her neşenin tam olarak ölçüldüğü, yaşam çölünde hayal kırıklığı ve yalnızlığın olduğu İncil hayatıdır.

Olga Levadnaya şiirsel minyatürlerinde derin felsefi düşünceleri ifade etmek için beyaz ayetin özelliklerini kullanır. Şiirleri melodik ve ölçülü ritimlerini korur, ancak yeni bir şekilde, alışılmadık ve orijinal bir şekilde ses çıkarır. Duygular ve düşünceler o kadar küçük bir ciltte sıkıştırılır ki, özlülükleri okuyucuyu içlerindeki anlamı ortaya çıkarmak için kendi çağrışımlarını kullanmaya zorlar. Gelişimi beklemek, anlamı sürekli değişiyor.

hareketsiz hareket ediyorum başkasının hayatını denemek.

doğuyorum ve yok oluyorum varlığın Evreninde.

Belki bir şey demek istiyorum.

Eğer tüm dünyayı doğurduysa.

Olga Levadnaya'nın sanatı, her yıl aynı güllerin açtığı bir çalı gibidir. Bu şiirsel tutarlılığın avantajları vardır. Zaman - lirik kitaplarının ana karakteri - herhangi bir arsada parlar, tüm ayrıntılardan ve ayrıntılardan "dikkat eder". Zaman, şiirin yalnızca içeriğine değil, söz dizimine, söz varlığına ve şiirsel yapısına da yerleşir. Dergideki şiirler şiir kitabıyla kıyaslanamaz bile. Şiir kitabı, gerçek şiirin fethidir. Şiir kitabı, şairin geleneksel karakterlere atıfta bulunmadan kendi hayatı hakkında tutarlı bir anlatı oluşturmasını, süreci, ruhunun gelişiminin tarihini ve dolayısıyla ruhunun ruhunu ayette pekiştirmesini mümkün kılar. onun çağdaşı. Bir şiir kitabı, büyük bir türü atlayan bir lirik şair için zamanla ilgili tutarlı bir hikaye yaratmak için bir fırsattır. Bir şiir kitabı her zaman baştan sona sıralı okumayı içerir, kendi konusu, doruk noktası, eylemden sapması vb. vardır. Yakın gelecekte, O. Levadnaya'nın "Ay Penceresinin Işığı" adlı bir şiir ve şiirsel nesir kitabı yayına hazırlanıyor. Mutlu zaman beklemektir ve durmadan koş ve inan, ancak daha sonra, bir süre sonra ne olacak. Hayat böyle akıp gidiyor Tanrı'nın gözleri önünde. Ve herkes içeri girmek istiyor Cennetin açık kapılarına. Şair, derisi olmayan, özel bir dünya görüşü olan bir insandır, şair olmazlar, bu öğretilemez. Bugün internette yaklaşık 12 milyon şiir yayınlamış.

Ve son olarak;

Yazılanların önce açılıp zenginleştiği dönemin sonuna doğru, hep aynılaşmaya başlaması... Açık yüreklilikle şunu belirtmek isterim “Olga Levadnaya”nın şiirlerinde, düz yazılarında bu aynılaşmayı ve tekrarı göremedim. Bu nedenle orijinal düşüncelerini hep kalemine yansıtıyor. Bu nedenle kaleminin ve düşüncelerinin güzelliğini bir kez daha alkışlıyorum. Ayrıca yazılan metinlerin arasından geçilecek metinler aranır. Öte yanda edebiyat dildir ve başka hiçbir şeydir, mi denmiştir... Elbette bu varsayımlarla oltaya takılanlar çoğalır!

Bu nedenle “Olga Levadnaya” şiirlerinde ve edebiyatının özündeki değerlerin yerini aldatıcı güzellikler, yapay biçimler, kumdan kaleler, göz alıcı örnekler, süslemeden alınmış etkiler gerçekmiş gibi gösterilmeye ve algılanmaya başladığında, açılma döneminin de sonuna gelindiği belli olur. Orada artık edebiyat değil, saçma almıştır sözü ve yaratıcı söz, yinelemenin çaresiz gürültüsüne uğramıştır...

Mustafa Gökçek 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mustafa Gökçek - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haber Hürriyeti Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haber Hürriyeti hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haber Hürriyeti editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haber Hürriyeti değil haberi geçen ajanstır.



İZMİR MARKALARI

Şehir Markaları arasındaki yerinizi alın, fırsatı kaçırmayın

+90 (232) 246 82 46
Reklam bilgi

Anket 2019’un en başarılı belediye başkanı sizce hangisiydi?