Perşembenin Konusu: MISIRİNKA

İKİZ KARDEŞLER

Bilim insanları anlam veremedikleri İnka ve Mısır benzerlikleri için şunları diyor;

Mısırlılar Ortadoğu’da, İnkalar Güney Amerika'da. İletişimde bulunamazlardı. Bulunmadılar da. Buna karşın özdeş sanat, mimari, simgecilik, mitoloji ve din yapısına sahiptiler.

Çölde nehirler boyu mezarlar için ana noktalara dizilen taş ve basamaklı piramitler yaptılar. Ölenler mumyalanırdı. Yiyecekler ve kişisel eşyalarla birlikte piramitlerin içine gömülürdü. Her iki kültürde de ölümün ötesinde yaşama inanılıyordu.

Mumyalanmış ölülerinin kollarını çaprazladılar. Bu, kişinin dengeli bir yaşam sürdüğü için ölüme girdiği “denge” durumunu göstermekti.

Ölülerine sonsuzluğa gitmesi için altın maskeler taktılar.

Ölülerini insan / hayvan güçlerini dengeli ve eşit barışçıl bir durumda, güç ve sonsuzluğun yerinde simgeleyen, uçları dışa bakan ikiz hayvan başlarından oluşan altın kolyelerle süslediler.

Taşlardaki çıkıntılar veya “tümsekler” ayrıntılarına kadar çok benzer görünümlü taş işçiliği var.

İnkalar ve Mısırlılar duvarlarında, taşların arasına bir kâğıt parçasının zar zor sığabileceği kadar taşlar kesip yerleştirdi. Çoğu kez harç kullanılmadı. Bu, ruhsal ve göksel eve olağanüstülüğe yakınlık arayışını simgeler.

Yukarıya doğru ruhsal ilerlemeyi simgeleyen yamuk kapılar inşa ettiler. Yamuk, yükselişi ve ruhsal aşkınlığı ifade eden bir üçgene benzer. Yamuk kapı birçok eski kültür tarafından kullanılmaktadır. İnsanların sakin olduğu ve nirvanaya ulaştığı uzak geçmişte meydana gelen bir tür fütürist insanlık durumunu anlatır; bu kapı, eski atalarımızın bir zamanlar sahip olduğu yüksek bilgeliğin simgesidir.

Her iki kültürde de tapınaklarına açılan yamuk kapı girişinin üzerinde simetrik ikiz yılanlar var. Karşıt enerjileri dengeleme fikri burada kesinlikle simetrik dengeli pozlardaki bu ikiz hayvanlar aracılığıyla sunulmaktadır. Bu kapılardan girilen binada öğretilen “ideal” bu “dengeli zıtlıklar” imajı gibi görünmektedir.

Çocuklarının kafataslarını keskinleştirmek için uzatmışlar n Manevi kavrayışı algılar ve geliştirir. Görünüşte tuhaf olan bu uygulama, modern bilim adamlarının kaşlarını gerçekten, olması gerektiği kadar büyütmedi.

Her iki kültürde de derin erkek gücü, doğurganlık, doğum, uzun yaşam ve güç simgeleri olarak kutsal dikilitaşlar dikildi.

Zamana direnen aynı içe eğimli tasarımı kullanarak depreme dayanıklı binalar yapıldı.

Her iki kültürde de güneş simgesini dinlerinin kesin bir parçası olarak kullandılar ki bu da özdeşti. Mısır'da güneş tanrısı Ra, Peru'da güneş tanrısı Inti idi. Güneş insan ruhunun simgesidir.

Merkezi bir güneş amblemini çevreleyen simetrik pozlarda hayvan tanrıları kullandılar. Güneşin Kış ve Yaz, aşırı Soğuk ve aşırı Sıcak mevsimler arasında bir denge kurması gibi. Kendi olumlu ve olumsuz ikiz hayvan enerjilerimizi dengelemek yaşamsal önem taşır. Dengede ve doğayla uyum içinde kalmak için.

İnkalar ve Mısırlılar Üçüncü Göz’ün gücünü uyandırmak için “alnındaki hayvan motifi”ni kullandı. Her iki kültür de, alnına yakın bir yerde var olduğu düşünülen ruhsal aydınlanmanın simgesi “Aklın Gözü”, “İç Göz” veya “Üçüncü Göz” olarak adlandırılıyor.

Her iki kültürde de kapılar doğru incelmesiyle alt insandan yükselmiş insana yolculuğunda aşamaları simgeledi.

İnkalar ve Mısırlılar üç kapılı tapınaklar yaptılar. Üç kapılı tasarım, eski dünyanın aynı evrensel dini simgelediği düşünülen dünya çapında bir mimari olgudur.

Din “zıtlar dengesi” anlayışına dayanmaktadır. İkiz dış kapılar karşıtları (alt geçici benliğimizin sol tarafı / sağ tarafı), orta kapı ise sonsuzluğun merkezi noktasını simgeler.

Her iki kültürde de taşlar sıkıca bağlanmış ve metal kopçalar kullanılarak birbirine oturtuldu.

İnka ve Mısır kültürlerinde kişileştirilmiş tanrı simgesine saygı duyuldu. Kusursuz insanı simgelediği düşünülüyor. Kişileştirilmiş tanrı simgesi eski dünyanın her yerinde bulunur.

İnkalar ve Mısırlılar aynı mimari anlayışla depreme dayanıklı içe eğik mezarlar ve tapınaklar inşa ettiler.

Ölenler için insana benzeyen doğa veya doğaüstü varlıkları betimleyen tabutları, ölüme meydan okuyan ve onu anlatmak için yaşamış olan yerel tanrı veya kahraman gibi görünecek biçimde tasarladılar.

İnsan alnında Göksel Göz veya Daire Gözün nereye gittiğini gösteren daire biçimleriyle betimlediler.

İnkalar ve Mısırlılar en önemli tapınaklarını her biri yüzlerce ton ağırlığındaki devasa taşları kullanarak yaptı.

Saz tekneleri bile aynı anlayışla yapıylıştı. Paralel kamışlardan üretilmişti.

Ortak kültürleri gereği yüzen tanrıları betimlediler.

Sonsuz varlıklarının her iki yanını da kapsayan maddi / manevi dünyalara giriş / çıkışını simgeleyen sarmallar betimlediler.

Aynı kültürel anlayışla benzer tapınaklar yaptılar.

Aynı kültürel anlayış sanatlarına da yansıdı. sanatlarının çoğunda bakışımı kullandılar, sola / sağa dengelediler. Genellikle yılanlar bakışım duruşlarda kullanıldı.

Kamboçya’dan Peru’ya ve Mısır’a kadar eski dünyanın ortak kültürünün en önemli simgesi piramitlerdir.

Orta Asya ortak kültürünün daha önce vardığı sonuçlar yazı, kâğıt ve mürekkep, güneş takvimi, matematik ve geometri, analjezikler ve anestezi, antibiyotikler, tarımda genetik ürünler, insan sağlığında tıbbi aygıtlar, dişle beyin ameliyatları, elektrolizin bilinmesi, pilin kullanılması, bilgilerin kalıcı olması için kütüphane (İskenderiye Kütüphanesi) ile eski Mısır’da somutlaşıyor.

Kısaca Orta Asya ortak kültürünün günümüz uygarlığının temellerini attığı söylenebilir. Bu makale – haber’in özelindeyse şu denilebilir;

* * *

Murat B. Tepebaşılı

*

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Murat Tepebaşılı - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haber Hürriyeti Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haber Hürriyeti hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Haber Hürriyeti editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haber Hürriyeti değil haberi geçen ajanstır.



İZMİR MARKALARI

Şehir Markaları arasındaki yerinizi alın, fırsatı kaçırmayın

+90 (232) 246 82 46
Reklam bilgi

Anket 2022’nin en başarılı belediye başkanı sizce hangisiydi?